PDA

Zobacz pełną wersję : Korba XT, wymiana zębatek



kubak
23.09.09, 16:57
Mam problem techniczno-ekonomiczny.

Tak się zdarzyło, że zajechałem zębatki w korbie XT. Nie pierwsze zresztą.

Chciałbym mieć nowy napęd i tu zaczyna się pewien problem, bo komplet zębatek do xt kosztuje około 400 złotych (50 - 90 - 240); a nowa korba 550 zł.

Powiecie - warto kupić nową korbę, tyle że już mam dwie (sezon 2008 i 2009) takie całkiem nieźle działające (pomijając zębatki). Zamienniki niższych grup shimano nie wchodza w grę, bo troszkę cięższe i jednak zauważalnie gorzej działają w trudnych warunkach, a to ma być napęd do roweru startowego.

Macie jakieś inne sprawdzone pomysły? Może inni producenci?

szaman696
23.09.09, 17:42
Przed tym samym dylemate stanąłem jakiś czas temu i kupiłem nowe zębtaki tyle ze udało mi się załatwić ze sporym rabatem. Zamienników nie szukałem.

Jelitek
23.09.09, 17:57
Pogadaj z Piotrem może uda mu się załatwić Ci zębatki w niższej cenie (nie wiem czy normalny sklep chętniej Ci załatwi rabat niż on). Ewentualnie kup nową korbę, zabierz zębatki i sprzedaj ramiona z suportem :-)

Maciu
23.09.09, 18:52
Najmniejszej przecież nie musisz zmieniać (pracuje pod małym obciążeniem), tańszy zastępnik blatu: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=152_161&products_id=2212

kubak
23.09.09, 22:36
Najmniejszej przecież nie musisz zmieniać (pracuje pod małym obciążeniem), tańszy zastępnik blatu: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=152_161&products_id=2212

Aha. A ten KCNC to używałeś w takich warunkach bojowych. Wiesz... błoto, chamska zmiana biegów bo za późno się zorientowałeś, że trzeba zrzucić itd....

loonathick
24.09.09, 09:45
Ja bym zmienił na Twoim miejscu tylko blaty. Nie dawno zmieniałem w swojej korbie tylko środkowy i nie ma żadnych problemów (myślałem, że konieczne będzie zmienienie największego, ale łańcuch się jakoś poukładał;)) A blat 44 Xt znajdziesz taniej niż za 240 jak poszukasz (na samym allegro jest za 199zł o tu http://allegro.pl/item741572614_koronka_shimano_xt_44_t_fc_m760_form icki_bike.html ) poza tym też zastanowiłbym się nad jakąś alternatywą jak to kcnc czy może lx (nie narzekam na swojego) i tak jak zajeździsz to zmienisz ;)

szaman696
24.09.09, 09:49
W mojej korbie do wymiany była głównie środkowa tarcza ale zdecydowałe się zmienić wszystkie. Jak łańcuch się "dopasuje" do starych blatów to szybciej zniszczy nowa kasetę. Dlatego jest to wzglęgna oszczednośc. Moim zdaniem lepiej wymienić komplet.

kubak
24.09.09, 11:25
loonathick - dzięki za link.
Nie chcę iść w rozwiązania typu LX i "dopasuje się". To rower startowy, ma być idealnie.
W treningówce - proszę bardzo: daje radę napęd po 10 tys. km, albo różne wynalazki. Mam podobny pogląd jak Szaman, a myślałem, że ma ktoś rzeczywiste doświadczenia np. z KCNC, czy innymi producentami blatów.

szaman696
24.09.09, 11:30
Nie miałe doświadczeń ale gdzieś to czytałem nie wiem czy nie na LB, że zebatki KCNC nie są dobre. Nie chodzą dobrze z łańcuchami shimano, szarpią, zaciągają. Ae to jest tylko to co mi się o uszy obiło!! - sam nie testowałem. Moim zdaniem najlepiej jak jest czyste shimano i nic sie nie miesza albo cały sram.

Maciu
24.09.09, 14:43
Z tego co wiem blat KCNC odpowiada jakości blatu XTRa i jako jego zastępnik jest dedykowany. Czyli oznacza to że KCNC musi być wytrzymalszy od blatu XT, Lesław zrobił zamianę blatu XTRa na KCNC i chyba nie narzeka, lepiej zapytać się u źródła :-)

loonathick
24.09.09, 16:57
Jasne, rozumiem, jeśli ma być startowy to musi być cacy. Nie ścigam się zawodowo (w sumie inaczej też nie;)) więc takie rozwiązanie mi pasowało i już dużo km wytrzymało. Pisałem o rozwiązaniu najekonomiczniejszym, to wywnioskowałem z posta. Ale to tak już jest, jak chce się cacy to trzeba zapłacić, jak chce się kombinować, trzeba się liczyć z tym że nie zawsze będzie cacy :] pozdrawiam